Alles communiceert. De muziek die je aan hebt staan, de kunst aan de muur, zelfs de boekenkast in je kantoor. Alles is een keuze en die keuze vertelt een verhaal.

De eindeloze mogelijkheden om te communiceren, maken het tegelijkertijd steeds ingewikkelder. Gerichte keuzes maken in je communicatie is essentieel: online of toch face-to-face?

Zonder richting, loop je het risico te verzanden in algemeenheden of te kiezen voor een bekende weg. Wanneer Alice in Wonderland aan Cheshire Cat de weg vraagt, maakt ook zij geen keuze. Dan kom je vanzelf ergens uit, maar is dat waar je wilt zijn?

Heb je geen dromen, heb je geen kernwaarden, dan kun je een organisatie niet naar grotere hoogte brengen. In’tent communicatie geeft je bedrijf karakter. Persoonlijk en gericht op de identiteit van je organisatie.

Belevingscommunicatie & innovatie

Belevingscommunicatie is ontdekken wat mensen verbindt, door grote en kleine belevenissen te activeren. Met als doel om in en rond de organisatie een sfeer van vertrouwen te scheppen, waarin mensen zichzelf durven zijn en genieten van wat ze elkaar te bieden hebben. Alle zintuigen communiceren en vertellen jouw verhaal en het verhaal van jouw bedrijf. Het is met name de non-verbale communicatie die wij onthouden.

En communiceren betekent innoveren. Innovatie begint bij de bereidheid om te veranderen. Open staan voor grensverleggende ideeën en durven je eigen koers te varen. Birgitta van Loon laat zich inspireren door Joichi Ito, directeur van het MIT Media Lab en de door hem geformuleerde speerpunten .

Nationale en internationale klanten van Birgitta van Loon zijn onder andere De Heus Veevoeders, Pontes Medical, de Videobutler, Vita Valley, Bernard van Leer Foundation, Kees Marcelis Architecten, Mecanoo architecten, Cinekid, Health Valley, Netwerk Acute Zorg Noordwest, PINC, Picnic Green Challenge, Atos Origin, De Koning Medical Systems.
De Nederlandse Vereniging voor Technische Geneeskunde (NVVTG).

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Meer dan ooit is een transitie naar een duurzame wereld van belang. Vooral met aandacht voor elkaar. Maatschappelijk verantwoord ondernemen hoort thuis in het hart van je organisatie. Om als bedrijf aan alle facetten van maatschappelijk verantwoord ondernemen te voldoen, is lastig. Kies daarom welk(e) aspect(en) bij je past en zorg ervoor dat het een onderdeel wordt binnen je organisatie.

Birgitta van Loon was onder andere verantwoordelijk voor de lancering van Picnic Green Challenge, het communicatiebeleid van De Videobutler, perscontacten tijdens de eerste expeditie van Marc Cornelissen en de marketing & communicatie voor Ben & Jerry’s Benelux.

Crisiscommunicatie

Communicatie in moeilijke situaties

Het overlijden van een directie- of personeelslid, een overstroming, een terreuraanslag naast je kantoor, hoe gaan we hiermee om?

Een calamiteit kan jou of je organisatie onverwacht treffen en vraagt om directe actie die je -tot op zekere hoogte- kunt voorbereiden. Professionele en de juiste communicatie direct na de calamiteit zorgt ervoor dat de goede reputatie van je organisatie behouden blijft. Birgitta van Loon heeft diverse crisissituaties meegemaakt en aan de hand van die ervaringen een concept ontwikkeld voor crisiscommunicatie.

Een van de bedrijven waarvoor Birgitta van Loon de crisiscommunicatie heeft opgezet is De Heus Veevoeders.

Tell me and I will forget, show me and I will remember, involve me and I will understand

Confucius, circa 450BC.

Publiciteit

In’tent communicatie verzorgt perscontact op maat. Birgitta van Loon kent een persoonlijke aanpak, staat bekend om haar betrokkenheid en weet welke paden ze moet bewandelen om de boodschap via het juiste kanaal naar buiten te brengen. Zonder iemand ben je niemand. Netwerken is de kern.

Leiderschap & persoonlijk advies

Birgitta van Loon weet hoe moeilijk communiceren aan de bestuurstafel kan zijn. Leiderschap vergt lef en durf, dat heeft soms een duwtje nodig. Wees openhartig op het juiste moment en laat zien wie je bent. Om de levensduur van je organisatie te verlengen, is een bucketlist van levensbelang. Het is een inventief instrument om sneller tot je kernwaarden te komen en je doelen te bereiken. In’tent Communicatie gebruikt belevingscommunicatie om deze wensen te vertalen naar de organisatie. Birgitta heeft de laatste 10 jaar communicatieadvies gegeven aan leidinggevenden van organisaties en zorginstellingen en bekende Nederlanders.

B&B in de zorg

Birgitta van Loon en Brigitte Lobee hebben vele jaren projecten aangestuurd en geïnitieerd in ziekenhuizen. Ze weten als geen ander hoe de communicatie tussen zorgprofessionals, medewerkers en bestuurders verloopt. Met een frisse maar externe blik brengen zij nieuwe ideeën binnen, waardoor processen soepeler verlopen.

Bijvoorbeeld: de lancering van het gastenverblijf van het Utrecht Cancer Centre in het UMCU, communicatie voor Pontes Medical.